כתבה זו נמצאה בארכיון נוצץ  |  לעמוד הראשי של נוצץ לחץ כאן
 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון
איך להיכנס בפסח לטיול בכלא שאטה? מסעדת רוטנברג בנהריים. על הבית הכי מעוצב באודים ועל דוגמניות בבגדי ירון מינקובסקי ובנעלי משיק. סטנלי פישר אוהד טניס. אינטימיות של צפורי לילה. בהרצליה פיתוח . קבלו את המשפצת התורנית. בת הזוג של עודד קטש. דורית זילברמן.

איך להיכנס בפסח לטיול בכלא שאטה? מסעדת רוטנברג בנהריים. על הבית הכי מעוצב באודים ועל דוגמניות בבגדי ירון מינקובסקי ובנעלי משיק. סטנלי פישר אוהד טניס. אינטימיות של צפורי לילה. בהרצליה פיתוח . קבלו את המשפצת התורנית. בת הזוג של עודד קטש. דורית זילברמן.
תאריך הכתבה: 23/03/2006




טיול טבע בכלא שאטה. "רוטנברג" היא מסעדה צפונית נפלאה בנהריים.
מאת לאה אתגר
השתתפתי בסיור עיתונאים לקראת פסטיבל "העמק הוא חלום" במלאת מאה שנים לרכבת העמק המיתולוגית שייערך בחול המועד פסח.
שבה במיוחד את ליבי אחד מהמיבנים היותר שלמים של רכבת העמק הנימצא בתוככי כלא שאטה. בעיקבות המיבנה נכנסתי לכלא שהוא מהשמורים ביותר במדינה ובו שפוטים אסירים פליליים או בטחוניים, רובם בני מיעוטים, על פשעים חמורים לתקופות ארוכות.
בחול המועד פסח יאפשרו למטיילים בעקבות הרכבת המיתולוגית להיכנס לכלא שאטה. הילדים בהשגחת הורים לא יורשו להיכנס אך יוכלו לצפות על התחנה הישנה ממגדל השמירה מספר שלוש של הכלא.
כך יהפוך סיור טבע בעמק הירוק והמרהיב לסיור אנושי מרתק בכלא השמור ולארוע מעניין ולא שיגרתי.
שבתה את ליבי מסעדה קטנה וחדשה "רוטנברג" שמה, השוכנת בחצר גשר הישנה.
סביבת המסעדה מרהיבה לטיולים: מיים רבים, מפעלי חשמל הסטוריים של נהריים, תחנת רכבת ישנה בסגנון באוהאוס, גשר הרכבת הישן, מיבנים עותומנים ועוד. המסעדה בסגנון בינלאומי עם נגיעה איטלקית היא במחירים סבירים. "רוטנברג" היא פנינה בסוף העולם. המיבנה שלה משומר מבפנים. מבחוץ הוא פגוע כדורים והוא נימצא במקום הכי ירוק ומרתק על גבול ירדן. לאחרונה מתירים הירדנים למטיילים ישראלים להיכנס עם ריכבם לסייר באי השלום מוקף הירמוך והירדן ומסתפקים בהצגת תעודת זהות של הנוהג ברכב.
עוד באטרקציות העמק בפסח: סיור בתחנת הרכבת הישנה בכפר יחזקאל ממנה נישארה רק בודקה בנוייה ואפילו אין שם פסים, אבל הגיאוגרפיה הסביבתית מהממת.
עוד במסלולים: סיור בבית השיטה. סיור בבית שאן בסראייה (מיבנה שלטון עותומני נהדר) ממנו תצא תחרות כירכרות בסגנון ימי קדם, ובאותה הזדמנות יחנכו בחול המועד פסח גם את פארק בין הגשרים שנחשף בבית שאן ונפתח לציבור הרחב. יפה.


איך חיברו את הבגדים של האופנאי ירון מינקובסקי עם הנעליים המיובאות של משיק סטיוארט וייצמן והכניסו אותם לאל די היטש שהוא בית המימכר הכי מעוצב באודים עם הפריטים הכי ייחודיים.
מאת לאה אתגר.
שלושה גופים העוסקים ביופי חברו ביום שישי אחד וערכו מיצג אופנתי מהמם. דוגמניות לבושות בדגמים הנוצצים, המוקפדים, הרקומים והדקיקים של מינקובסקי, נעולות בנעלי משיק, הסתובבו לצלילי מוסיקה בין כדים מעוצבים, כלי לובן וגלייז, כלי זכוכית וכסף הכי יפים שיש.
הייתה שם הרבה אסתטיקה. גם כיבוד נעים של דברים קטנים וטעימים, כמעט שקופים, קפה טוב. שמש אביבית ומרחבי שדות ופרחים. באו הרבה נשים יפות, כמה גברים עם סטייל, גם קארין דונסקי, גם יפות דקיקות לא מזוהות, שהמשותף לכולם הוא חיפוש היופי המעוצב עד לפרט האחרון. אין מה להתפלא. לאן שלא תביט בארצינו, תיראה גן עדן ירוק. האביב בעיצומו. אין יפה ממנו.



סטנלי פישר וטניס: במרכז לטניס ברמת השרון התקיים משחקה של נבחרת ישראל בגביע דייוויס מול נבחרת סרביה. אלפי אוהדים הגיעו לעודד את טניסאיה הבכירים של ישראל, בלט נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר שקיבל תדריך טניס שוטף ממנכ"ל המרכז לטניס בישראל, ג'נין שטראוס. לא הפסיקו לעודד: הבעלים של גיתם BBDO מודי כידון, איש העסקים דורי דנקנר, הבעלים של ישפאר ושל מכבי ת"א לוני הרציקוביץ, והח"כית לעתיד רונית תירוש.
בתמונה: נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר מקבל תדריך ממנכ"ל המרכז לטניס בישראל, ג'נין שטראוס
צילום: איליה מלניקוב.
( רונית מטיאס )

סטנלי פישר וג'נין שטראוס.



מאות חיילי לילה התייצבו להרמת כוסית שמפניה ונישנושי פינגר פוד בפתיחה בר הלילה של המדזו במרינה של הרצליה. דפקו נוכחות: משה דץ ( נטול אורנתו), אורי גרוס, דידי הררי, רוברטו, איתי אטיאס ודנה, שירז טל, עופר מסיקה, נבו קמחי ועוד.
(רונית מטיאס)

משה דץ ודידי הררי.



קבלו את המשפצת התורנית:
תמי אלון היפה, מנכ"ל ובעלים מרפאות ד"ר סנטר, חגגה 15 שנה למרכז הרפואי שהיא עומדת בראשו. אלון, מחלוצות המרפאות הפלסטיות אחראית לשיפוצם של רבים מידועני ארצנו . חוצמזה שהיא הדוגמנית הכי טובה של הבית היא הזמינה את כל המנותחים והמשופצים למסיבה מושקעת שנערכה במועדון הTlv-
אז בין החוגגים והחוגות היו רופאי ד"ר סנטר כמובן, לקוחות לא ידועים וגם ידועים כמו: מורן אייזנשטיין, מירית גרינברג, טלי לוונטל, קארין זעפרני, זהבה בן ועוד רבים טובים...
את הערב הנחה חיים אתגר הכוכב העולה של תוכנית הערב של רפי רשף. (אם עוד לא ראיתם חובה עליכם לראות את פינתו)
( רונית מטיאס )

טלי לווינטל עם תמי אלון ומירית גרינברג. גם בהקלקת הגדלה.



הדוגמנית לשעבר, עו"ד דפנה שחר בת זוגו לחיים של עודד קטש, הגיעה עם בתה ליה בת ארבעת החודשים לאירוע השקת סדרת האיפור לאביב-קיץ 2006 של מאדינה מילאנו עוד הגיעו החברות הטובות והיפות של שלי ביניהן איזבל אדלר, שלקחה פסק זמן מהבחינות לתואר ברפואה אלטרנטיבית, אורלי ויינרמן שהגיעה באיחור אופנתי ועוד. אתר השמחה היה מסעדת "שגב" השייכת לשף משה שגב בעלה של סנדרה החברה הטובה של גפני.
(רונית מטיאס)

דפנה שחר והבת ליה. דפנה חברתו לחיים של עודד קטש. בהגדלה גם שלי גפני.



"תמצאי לי אהבה" ספר חדש לדורית זילברמן: דָרי חֶפֶץ מתפרנסת מעריכת ספרים ונאלצת להתמודד עם חייה כגרושה טרייה ואם חד הורית לביתה המתבגרת. מפגש מעניין עם סופרת אקסצנטרית מכריח אותה לעבור מסע של כתיבה, מסע פנימה אל תוך תוכה, אך גם מסע רוחני ומיסטי אל המעל ומעבר.
זהו ספרה ה-17 של דורית זילברמן, ד"ר לספרות ופילוסופיה. קדמו לו ספרי עיון שונים (על שירתה של יונה וולך ועל ספריו של עמוס עוז), שני קבצי סיפורים קצרים, נובלות ורומנים (האחרון שבהם "רצח עם קבלה" יצא גם באיטליה, ספרד ודרום אמריקה). על פי ספרה "סירוס" צולם הסרט "טהארה" וזכה לציון לשבח בפסטיבל הסרטים של קרלו ויוורי. כמו כן זכתה על ספריה בקרן ת"א לאמנות ולתרבות, בקרן דב סדן, במילגת סופר-מורה, בפרס חולון, בפרס מהקרן לעידוד הקולנוע הישראלי ובפרס הקרן לתרבות יהודית ניו יורק.
הצילום: אביגייל זילברמן

דורית זילברמן גם בהקלקת הגדלה.




 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון   | חזרה לעמוד הראשי