כתבה זו נמצאה בארכיון נוצץ  |  לעמוד הראשי של נוצץ לחץ כאן
 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון
כיכר חיימסון באשקלון. נשים משתתפות במשט ימי. פורום אנשי עסקים בבר אילן. שעון לגולשים. רני רהב מודה. נפתח לביקורים בית השרד המלכותי של חיים וייצמן ברחובות . מירי בוהדנה בחגיגה בשלוותה.

כיכר חיימסון באשקלון. נשים משתתפות במשט ימי. פורום אנשי עסקים בבר אילן. שעון לגולשים. רני רהב מודה. נפתח לביקורים בית השרד המלכותי של חיים וייצמן ברחובות . מירי בוהדנה בחגיגה בשלוותה.
תאריך הכתבה: 16/05/2006




טקס קריאת כיכר על שם חיים חיימסון ז"ל
כמאתיים קרואים הגיעו לטקס קריאת כיכר על שם חיים דב חיימסון ז"ל באפרידר אשקלון. הטקס נערך בשמיני למאי 2006 במעמד רוני מהצרי, ראש העיר אשקלון, אבנר מורי, ראש המועצה האזורית מרחבים, אורי נעמתי ראש המועצה האזורית אשכול, עוזר ראש העיר אשקלון רמי ברטי, לוי שפרן סגן ראש העיר, דוד רוזנר חבר מועצת העיר, חיים צבר מנכ"ל החברה הכלכלית, חברי ועדת השמות מאיר דינר וחזי קלו והיו"ר מר מכלוף,ראש המחלקה לאירועים ותיירות, שמעון הרם, ועוד.
בנוסף לתושבי אשקלון הגיעו ידידים של משפחת חייים חיימסון מכל רחבי הארץ, חברים ומוקירים. כן הגיעו גם נציגים רבים ממשפחות חיימסון ואתגר, מררי ובירם, ברגמן והייזלר, המבורגר ואורנשטיין , קבלר דוידי ושלוש ועוד, בני משפחתו וקרוביו של חיים דב חיימסון המנוח.
הכיכר נמצאת בפינת שדרות דרום אפריקה והנשיא, בירידה ממגדל השעון הותיק של מרכז אפרידר.
את הטקס פתח ראש העיר, רוני מהצרי שסקר את תרומתו הגדולה של חיים דב חיימסון לפיתוח התיירות באשקלון בשנות החמישים והשישים. "עד היום העיר שלנו זקוקה לאנשי חזון כדוגמת חיימסון," אמר רוני מהצרי.
חיים אתגר שהינחה את הטקס סיפר כי הוא נכדו של חיים דב חיימסון ז"ל ונקרא על שמו. "זה היה הסבא שלי", אמר בהתרגשות.
דבורה טרכטנברג, אלמנתו של חיימסון סיפרה על הבית המסורתי אותו ניהלו באשקלון ועל חלומותיו ושאיפותיו של המנוח. היא ציינה כי הכיכר הנקראת על שמו מחברת את מרכז אפרידר לבית חיימסון המקורי ולמלון אשקלון ההסטורי .
העיתונאית והסופרת לאה אתגר, בתו של המנוח, סיפרה כי כל חייה עסקה בקורות משפחתה באשקלון, הן בסיפרה "עיר על הים" שעסק בחיים בעיר בשנות החמישים והשישים, והן בסיפרה החדש "אמריקה זה כאן" שניקרא כך על שום המשפט שטבע אביה באומרו כי "אמריקה זה כאן" והתכוון לעיר אשקלון.
עו"ד אריה חיימסון, בנו של המנוח, הביא פסוקים ממסכת אבות במשנה ןנשא תפילת אל מלא רחמים.
הנכדים חי חיימסון, נטע אתגר-דוידי ואיריס אתגר-קבלר הסירו את הלוט מהשלט שהוצב בכיכר.
לאחר הטקס הוזמנו הקרואים לקבלת פנים בחצר הסרקופגים הייחודית שליד המוזיאון הישן ובית העם במרכז אפרידר. בין הקרואים מורים ידועים באשקלון כמו עודדה טל ואילנה שפיר. תלמידי המחזורים הראשונים של בתי הספר הראשונים בעיר כמו מיכה ארזי, רחל אפשטיין ברכה, דני ורפי דורות, מיכאל בוטקנכט בן משה, חיים שליזינגר, שלוה דרחי חגי ועוד וכן רבים מידידיו של עו"ד אריה חיימסון בנו של חיים דב ז"ל ורעייתו יהודית, כמו ד"ר יוסי ואהובה לוסטיג, פרופ אדריאן יינה ורעייתו רות, זיוה ודני מרק,שגיב ראובן, צבי ליברוס ורעייתו, כהנא יוסי ויהודית , גולן יעקב ושרה, גרוס ישראל וזיוה, הלר טובה וזאב, ד"ר סטינובר,ד"ר רינה רייזן, דורון ומירי יחיאלי, יורם שפר ורבים אחרים.
להלן קטע מקורותיו של חיים דב חיימסון בעברית ובאנגלית:

חיים אתגר ואריה חימסון בטקס קריאת כיכר ע"ש חיימסון. בהקלקת הגדלה, גם לאה אתגר.

חיים דב חיימסון (1971-1921) נולד בחברון, גדל בירושלים והגיע לאשקלון בשנת 1952 בה שימש כמנהל דואר אשקלון. השנים היו קשות, המצב הבטחוני בדרכים רעוע, והוא אירגן גם את דואר נע דרום. הוא הקים סניפי דואר חדשים בחבל לכיש ובקרית גת, ובימי מבצע סיני ניהל גם את דואר ישראל ברצועת עזה.
בשנת 1957 בנה את מלון אשקלון. הוא עמד בראש התאחדות מלונאי אשקלון ופיתח את התיירות לעיר, בהביאו אליה אלפי תיירים ונופשים תחת הסיסמה: "עיר של בריזה וים בקייץ, ושמש אביב ניצחית בחורף." הוא האמין בעתידה של העיר, סייע להביא משלחות ארכיאולוגיות שחפרו את פלשת העתיקה והפך באישיותו הכריזמטית את מלון אשקלון למרכז חברתי וקהילתי בו נפגשו ראשי העיר עם תושביהם, חתנים וכלות עם אורחיהם,ותיירים מכל העולם עם ההסטוריה והההבטחה של העיר הייחודית. כל ימיו האמין בבוא השלום וציפה כי הרכבת עוד תעצור יום אחד באשקלון, במסעה מדמשק לקהיר.
חיים דב חיימסון נפטר בהיותו בן חמישים בטרם קטף פירות הצלחתו. ביחד עם רעייתו דבורה (טרכטנברג), גידל שלושה ילדים: לאה אתגר, שלומית שונברגר ואריה חיימסון. על ממשיכי דרכו נימנים תשעת נכדיו: נטע דוידי, אלעד יורן, איריס קבלר, עמית יורן, חי חיימסון, חיים אתגר, דב יורן, נמרוד חיימסון ורון שונברגר. גם שבעת ניניו.
יהיי זכרו ברוך.

אורחים בכיכר על שם חיים חיימסון גם בהקלקת הגדלה.

Haim Dov Haimson (1921-1971) was a pioneer, community leader and founding father of Ashkelon’s tourism industry. He was born in Hebron and grew up in Jerusalem. In 1952, just four years after the country’s founding, Haim Dov moved to Ashkelon where he headed the post office and became the first director of the Israel Postal Service for the southern part of Israel.
In 1957 Haim Dov began working on what would become his lifelong passion, realizing his vision of turning Ashkelon into a beautiful tourist destination with world class beaches and facilities while still retaining the characteristics that made Ashkelon so special and unique. He built the Ashkelon Hotel that contributed an important part to the Ashkelon community and economy.
As head of the union of hotels, Haim Dov led a successful campaign that brought visitors and tourists from around the world to Ashkelon. He hosted archeological expeditions. His often expressed dream was that, "One day, the train from Damascus to Cairo will stop in Ashkelon."
Haim Dov was taken from us at the young age of 50, just as he was realizing the fruits of his labor, when he died at the Kotel in Jerusalem. His partner in life and love was his wife Dvora, and together they raised three children; Leah Etgar, Shlomit Schonberger and Arieh Haimson. In addition to Dvora and his three children, Haim Dov is survived by nine grandchildren (Neta Davidie, Iris Kveller, Elad Yoran, Amit Yoran, Hai Haimson, Haim Etgar, Dov Yoran, Nimrod Haimson and Ron Schonberger) and seven great-grandchildren.

רוני מהצרי, ראש העיר אשקלון בטקס קריאת כיכר ע"ש חיים דב חיימסון. גם בהקלקת הגדלה.





משט יאכטות לנשים, אופנה חדשה:
מאת לאה אתגר:
משט רד- מד, היה משט ארצי של ימי אביב אחרונים בין הים התיכון לים האדום עם ביקור בפירמידות ובעמק המלכים במצריים. השתתפו בו כתשעים יאכטות שבאחת מהן, יאכטה שעליה שמונה נוסעות, נשים בלבד, היו שתיים מבנות משפחתי: נטע דוידי ושלומית שונברגר. זו הסיבה שהתעניינתי במשט. הגעתי למרינה התל אביבית להיפרד מהן ביציאה ולקבל פניהן כששבו.
כשהקשבתי להרפתקאותיהן שעלו לכל אחת מהן כ 1500 דולר לא כולל מזון, קלטתי שלא פשוט לחצות את הים התיכון ביאכטה קטנה בים סוער. למדתי שהן התנדנדו לילה ויום ולילה על גלים גבוהים ומפחידים. היו רוב הזמן עייפות ורטובות בשל הים הסוער, שהנווט האוטומטי ביאכטה השכורה לא פעל, ושלמרות הכל הן שבו בשלום שמחות ומאושרות. עם תחושה של הישג כביר וחברות אמיצה. לשאלתי, אם היו יוצאות שוב למשט כזה, השיבו בחיוב: בודאי, הן אמרו, זו לא רק אהבת חיים, אלא גם חוויה נפלאה.
לאחרונה, הפלגות של נשים בלבד הן טרנד עכשווי. סמל של אומץ, נחישות וגם תחושת אחווה של חברות למסע. למרות הקשיים המגמה של הפלגות נשים הולכת ומתחזקת בארץ ובעולם. הן נקראות אלות הים, נסיכות המיים, נימפות המעמקים ועוד שמות הירואיים דומים.
לך תבין את הראש של אוהבות ההפלגה בים.

משט נשים: האדריכלית נטע דוידי ואשת העסקים שלומית שונברגר



שעונים ברוח הגולשים:
חברת התכשיטים ה. שטרן השיקה סידרת שעונים חדשה שעיצב אוסקר מטסהבאט , מעצב ברזילאי ובינלאומי לאופנת גלישה. המעצב גבר נאה מאד, הסביר לעיתונאים שהשעון ועיצובו ממסמל את תרבות הפנאי של חופי ברזיל היפים.
התצוגה כללה ארוחת צהריים בהילטון תל אביב, בסגנון ברזילאי שעועית ואבוקדו ותבשילי מנגו. היה קהל יפה של ותיקי העיתונות ויפים יפות, דיברו הרבה על שעונים אופנתיים. הסבירו שסגנונם מזכיר גלשנים עם פסים שחור ולבן. נחמד.
לאה אתגר


כל המי ומי בפורום עסקים בבר אילן:
מאת רונית מטיאס:
כל המי ומי נכחו בערב הגאלה השנתי של פורום העסקים של אוניברסיטת בר-אילן. האירוע האלגנטי נערך בבית שגריר ארה"ב ריצ'רד ג'ונס, ונערך לכבוד יום העצמאות ה- 58 למדינת ישראל וחגיגות היובל לאוניברסיטת בר-אילן. הערב נפתח בקוקטיל של קייטרינג "מגי וטולי" והמשיך בטקס הענקת "אותות פורום העסקים של אוניברסיטת בר-אילן". האותות הוענקו לפרופסור יעקב פרנקל, נגיד בנק ישראל לשעבר, על פעילותו המגוונת והענפה בתחומי הכלכלה והבנקאות במדינת ישראל ועל יוזמתו הברוכה להקמת פורום העסקים של אוניברסיטת בר-אילן ולדוד עזריאלי על היותו חלוץ בתחום פיתוח הנדל"ן והיזמות העסקית ובתוך כך על תרומתו לחיזוק תדמיתה ויוקרתה של מדינת ישראל.
פורום העסקים בראשות פרופ' יעקב נאמן ובהנהלת גב' שירה בן-אור הוקם לפני כשלוש שנים ומורכב מראשי המשק והכלכלה בחברה הישראלית ומטרתו להוביל לבניית שותפויות פוריות בין המנהיגות העסקית במדינת ישראל, לבין מפעלים של מצוינות באוניברסיטת בר-אילן. בתום הטקס נערכה ארוחת ערב מדהימה של מגי וטולי.
בין האורחים היו נגיד בנק ישראל סטנלי פישר ורעייתו ססיל, ארקדי גאיידמק ומשפחתו, עופר קרז'נר, רוני וייסברג, דנה עזריאלי השרים לשעבר משה ניסים ויעקב נאמן, מיכאל צ'רנוי, עו"ד אייבי נאמן, רו"ח איריס שטרק ועוד רבים ומכובדים.

שגריר ארה"ב בפורום העסקים בבר אילן, גם בהקלקת הגדלה.



שווה ביקור. לאחר שיפוץ נפתח לקהל הבית המלכותי של חיים וייצמן, הנשיא הראשון, ברחובות:
מאת לאה אתגר:
המועצה לשימור אתרים הזמינה עיתונאים לסיור ששמו "סיפור אהבה בין בתים לאנשים":
נידלקתי על בית הנשיא חיים וייצמן ברחובות. הבית עבר שיפוץ ונפתח לאחרונה לביקורים. מי שנכנס בשעריו, ( 44 דונם. בראש גבעה ירוקה עומד בית מרשים, עם בריכת שחייה ומכונית פורד טי נדירה בחניה בחצר.) קולט שהנשיא הראשון של מדינת ישראל ורעייתו, חיים וורה וייצמן, היו מליונרים
(הוא היה דוקטור ומדען שהתעשר מפטנטים והמצאות) שחיו בסטייל קולנועי של סוף שנות הארבעים וראשית החמישים של המאה הקודמת.
לא היו בתים כמו שלהם בישראל, לא היו רהיטים וספריות כאלה, לא חפצי אמנות כאלה ואף לא מטבחים מודרניים כמו אצלם. המטבחים והציוד מלמדים כי בבית אירחו המון. היה אגף למשרתים ולצוות שלם. "המקררים ניקראו על שם יצרנם, פריג'ידרים", כלי ההגשה היו בעיצוב אמנותי, ומשפחת ויצמן אירחה למשל את מלכת בלגיה את אלברט איינשטיין ואת מי לא.
ורה לא דיברה עברית. הוא הסתובב בעולם. בן אחד שלהם נפל כטייס בריטי. בן שני נישאר בבריטניה. הנשיא עיזר ויצמן ז"ל היה אחיינו. וצאצאי משפחת וייצמן נימנו על אצולת ישראל.
פרט לעיסוקו במדע,חיים ויצמן היה הדיפלומט הראשי של ישראל. האיש חי ברחובות כמו בטירה אירופית ונקבר על נחלתו. פרט להקמת מכון וייצמן, הוא גם סידר לנו את הקמת מדינת ישראל. את הצהרת בלפור. בין היתר.
אחר כך ביקרנו בבית הספר החקלאי הראשון מקוה ישראל, במוזיאון המושבה בראשון לציון, באתר הפרדסנות על שם מינקוב בפאתי רחובות, ובכל מקום נשבה רוח תקופתית של עולם ארכיטקטוני נפלא. סיפור אהבה לבתים שבו חיו חלוצים ראשונים ויש מה לראות ולהתפעל.


רני רהב מנפיק תעודות.
קיבלתי מרני רהב, איש שזוכר חברים, תעודת הוקרה על שבראשית דרכו, בשנת 86, במאה הקודמת, סייעתי לו בראשית דרכו ועודדתי אותו וכך הלאה. והוא שהיה אז צעיר ומתחיל בענף, והיום הפך לענק בתחום יחסי הציבור, (רהב מייחצן כיום רק את החברות הגדולות במשק.) מודה על כך.
התעודה היתה בצורת מכתב מודפס ומעוטר, מצוייר וממוסגר בזהב, רק לתלות אותו על הקיר כמו מעשה אמנות.
לללמדכם שגם חכמת חיים נחשבת לאמנות.
לאה אתגר.


מגזין בגדי הים של "לוק ובלייזר" הושק ב"שלוותה"
בנוכחות 1500 מוזמנים
בסוף השבוע האחרון נערך ב"שלוותה", אירוע השקת מגזין בגדי הים של "לוק ובלייזר", שיצא השבוע לדוכנים. למעלה מ-1500 מוזמנים בילו בחגיגת הענק הרשמית של הקיץ.
המוזמנים שזפו עיניהם בקליפ מיוחד שהופק לרגל האירוע, בכיכובן של הדוגמניות שהצטלמו למגזין, הקליפ הוקרן לאורך הערב על מסכי ענק ומסכי הפלאזמה שהוצבו ב"שלוותה".
מירי בוהדנה, המככבת השנה על שער המגזין הגיעה מלווה באחיה דודי, גלית גוטמן הגיעה עם בעלה
זיו קורן, מלאני פרס הגיעה לבושה בחולצה עליה מודפסות תמונותיה מהמגזין, מתנה מהצלם יניב אדרי שהדפיס לכבוד האירוע ליין חולצות עם תמונותיה.
עוד הגיעו, דניאלה פיק, מאיר סויסה המככב עם בוהדנה בסדרה "קרוב לודאי" ובתו הבכורה, דושי לייטרסדורף, ליאת בלו, אינגריד פלדמן, ניבית בש, מירי לוי, אנחל בונני, רז מאירמן עם אשתו דנה, מלכת היופי יעל ניזרי והחבר ניר, ילנה ראלף ודניס, דנה דנטס, לינוי בר גפן, אושרי כהן, חן שילוני,
בטי רוקוואי שהגיעה מצילומים, ז'קלין ואביגדור ליכטנשטיין, עדי אברג'יל ויואב שרון, ענת הראל ורונן ברגמן, נעמה אייזנבוך, חיים סלוצקי, תום אבני, חיים אתגר צמוד לשקית פיצוחים, ג'קי פבון ששמר מרחק מהאקסית מורייל סגל, סיגל פפושדו, דן תורג'מן, שלי גפני ובעלה, קובי מחט והחברה, נופית שבח ובעלה, תמי טסקר, ליהי אלון, אורן תורג'מן שהגיע עם האקסית קרן, סמדר גנזי, אבי פרנקו, איתי טרבלסי, גילי מוסינזון, יואב צוקר, אילן שושן, שוקי זיקרי, אנג'ל שהגיעה במראה הסולידי שכלל מגפי עור, ושמלת ויניל שחורה, הילה בלילתי, זוהר יעקובסון, הלן מסלה, קרן שחם המככבת החודש על שער מגזין "בלייזר", אנסטסיה ינטין נערת ישראל הטרייה, שכבר מתכוננת לתחרות "מיס יוניברס", לי ירדני ואבירם בוכריס, מיכל גבריאלוב מ"האלופה", סיון קליין, שירלי בן מורדכי, אייל שכטר, ריבי טל, ורד מזרחי אשת האווירון, חוה מונד שהגיעה מחו"ל לרגל האירוע, כמוה גם מיכל ינאי שהקדימה את חזרתה מניו יורק, קרן ליכט עם בעלה, טל אלון, אירית קרילוב, גלית ליפר, אליסיה ומור מ"הדוגמניות 2" ובטח שכחנו מישהו, אבל לא נורא...
על האירוע ניצח מנכ"ל "לוק" ירון ליכטנשטיין, שדאג לכמויות מסחריות של אלכוהול בשיתוף עם "בקרדי בריזר". על במה במרכז ה"שלוותה" עמד גיא פינס, שצילם מהאירוע תוכנית הספיישל שתשודר ביום רביעי, 17 במאי ב- HOT 3.
מי שרצה להירגע מההמולה, הוזמן למתחם הספא של "זאוספא", שם הוענקו עיסויים וטיפולי שיאצו, דיילות חילקו 3000 גלידות צוננות להרגעת מפלס האלכוהול, באמצע הערב הופסקה המוסיקה ולהקת "טררם" ערכה תהלוכת מתופפים מהטיילת לתוך האירוע, וסחפה את החוגגים שבילו עד השעות הקטנות של הלילה.

מירי בוהדנה באירוע בגדי הים, גם בהקלקת הגדלה.



 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון   | חזרה לעמוד הראשי