תערוכת "ארון הבגדים הגברי" נפתחה לאחרונה במוזיאון פרסלר בתל אביב בתערוכת איורי אופנה שיצרו צמרת מעצבי אופנת הגברים של עולם האופנה הישראלי. אוצר התערוכה הוא אפי אליסי, עיתונאי, ועורך אתר האופנה והאמנות EFIFO Magazine.
מעצבי האופנה המשתתפים: Castro Men, בגיר, אלירן נרגסי, יוסי קצב למותג ׳Sketch׳ ומרצה ב׳שנקר׳, מעוז דהאן למותג ׳Nouveau rich dog׳, מוני מדניק – מרצה בכיר ב׳שנקר׳ ומעצב תלבושות לתיאטרון, דורון אשכנזי מרצה ב׳בצלאל, ג׳ניפר קים, טל שטרן למותג ׳Bamoss Square׳, עמי סנסורי למותג ׳'Monami, ליאת זרמון, איזק רוזנבאום למותגIzak Men Wear. וגם מעצב האופנה ירון מינקובסקי שעיצב לראשונה לגברים, באיור ייחודי שהכין במיוחד לתערוכה זו.
התערוכה הינה בשיתוף עם "יקב היוצר" וכחלק מאירועי ״אוהבים אמנות. עושים איור״ של המחלקה לתרבות ואמנות בעירית תל אביב-יפו. "יקב היוצר" הינו החמישי בגודלו בישראל. הפרזנטורים של יקב היוצר הינם: הזמרת אפרת גוש והשף ניר צוק. גיא אדרי מנכ"ל יקב היוצר: "אנו רואים ביצירה האמנותית הישראלית חלק חשוב באג'נדה של המותג".
לערב הפתיחה הגיעו מאות רבות של אנשים. עיתונאי אופנה ובלוגרים. מעצבי אופנה ושוחרי אופנה, כמו כן ידוענים בעלי מודעות אופנתית, אמנים ואנשי תקשורת. יגאל פרסלר, הבעלים של המוזיאון הוא מחשובי האוטוריטות בישראל בכל הקשור בתולדות האמנות הישראלית והבינלאומית.
כתובת: מוזיאון פרסלר, רחוב וולפסון 54, תל אביב. שעות פעילות: בימים א׳-ה׳ 10:00-15:00; ו׳ 10:00-14:00. הכניסה: חופשית.
ביוגרפיות של מעצבי ארון הבגדים הגברי: קסטרו מן Castro Men
קסטרו הוא בית האופנה המוביל בישראל. קסטרו הוקמה ב 1950, ולאורך השנים הצטיינה בשילוב מנצח של מובילות וחדשנות אופנתית תוך עמידה בסטנדרטים הבינלאומיים הגבוהים ביותר, עם חיבור מובהק למקורותינו כאן, בתל אביב ובישראל. זהו סיפורה המרתק של חברת אופנה שהתחילה מדירת סטודיו קטנה ברחוב הרצל בתל אביב, והפכה לאחד מעמודי התווך של תעשיית האופנה בישראל.קסטרו היא התשובה הישראלית לאופנה העולמית. היא משלבת בתוכה את האהבה והתשוקה לאופנה, לאיכות ולעיצוב, יחד עם המהות התל-אביבית והישראלית שמקורה באופי שלנו כאנשים וכבית אופנה – אנרגטיות, צבעוניות, אורבניות, חופשיות, שמחה, וגם סקסיות עם קורטוב של חוצפה. כבית האופנה המוביל והאהוב בישראל, קסטרו גאה להוביל דיאלוג פורה ומתמשך בין סטודיו לעיצוב מקומי, לבין האנשים שחיים כאן, בישראל. זו שיחה פורה שיוצרים אנשים מכאן, עבור האנשים שחיים כאן. זהו הבית שלנו. כחברה צעירה לאופנה וסגנון חיים, אנו מחוייבים לערכינו, מעניקים ללקוחותינו חוויה ייחודית ומרגשת בכל תחומי המראה האישי וסגנון החיים, ורואים בזאת מחוייבות של כבוד והערכה ללקוחותינו. אנו גאים על זכייתנו בשנת 2012 בתואר "רשת האופנה המועדפת על הישראלים" על פי סקר גיאוקרטוגרפיה, ועל זכייתנו בתואר "מותג האופנה המוביל בעשור" לשנת 2010 על פי סקר The Marker. הקולקציות שלנו משלבות הרמוניה של עיצוב אופנתי, תחכום וריגוש לצד איכות, עושר והקפדה, שילוב המעניק ללקוחותינו ביטחון מלא בבחירותיהם, ומענה אופנתי שלם. אנו רואים זאת כמטרה רבת חשיבות להמשיך ולהוביל את האופנה בישראל, גם בעשור הקרוב, ללוות מקרוב את לקוחותינו בכל תחומי המראה וסגנון החיים, על ידי עיצוב ושיווק מוצרי אופנה ולייף סטייל מן השורה הראשונה, ובמחירים הוגנים ונגישים. מהפכות רבות יצרה קסטרו גם במהלך שנות האלפיים, כאלה ששינו את כללי המשחק ומיקמו אותה בקו אחיד עם חזית האופנה העולמית. את יריית הפתיחה לעשור זה יצרה קסטרו עם מהלך מהפכני ופורץ דרך, ששינה לחלוטין את פני האופנה המקומית: הקמת רשת קסטרו מן בשנת 2000, רשת האופנה הישראלית הראשונה והמצליחה לגברים. פריצת הדרך של קסטרו בתחום אופנת הגברים מסמלת את החיבור המובהק כיום בין עולם האופנה והגבר הישראלי. הצלחת קסטרו מן היתה מיידית, וזמן קצר לאחר פתיחת חנות קסטרו מן הראשונה בקניון איילון, נפתחו חנויות רבות ונוספות שהפכו לכתובת האופנתית המובילה כיום לכל גבר הישראלי.
אלירן נרגסי Eliran Nargassi
המותג הנושא את שמו, הוקם בתחילת שנת 2013. המותג בעל סגנון עיצובי מודרני, על זמני, ותשומת לב מירבית עד לפרטים הקטנים, עיצובים המגיעים ממקום אישי, קונספטואלי, אך עדיין לבישים. עד היום שחרר אלירן נרגסי שבע קולקציות בתחום אופנת הגברים עם קו ברור המזוהה איתו. בשנה האחרונה הוא הציג קולקציה ייחודית בשבוע האופנה גינדי תל אביב, ובמקביל, עיצב קולקציית קפסולה לקבוצת אופנה מובילה בסין בשיתוף עם מגזין Vogue Italy וסוכנות הדוגמנים הבינלאומית Elite. בנוסף, הציג את קולקציית קיץ 2017 בתערוכת הגברים Pitti Uomo שבפירנצה. כמו כן הוא החל להציג את העיצובים שלו במספר שואו רום ברחבי אירופה. בספטמבר הקרוב יציג אלירן נרגסי את קולקציית קיץ 2017 ב-Whosnext שבפריז.
ירון מינקובסקי Yaron Minkowsky
ירון מינקובסקי, מבכירי מעצבי האופנה של ישראל ומהשגרירים הטובים ביותר של האופנה המקומית בעולם. עוד בשנת לימודיו האחרונה בבית-הספר הגבוה למדעי הטקסטיל והאופנה בשנקר, ב-1989 זכה בפרס המעצב הצעיר הטוב ביותר לשמלות ערב מטעם יריד האופנה הבינלאומי שהתקיים באיגדו-דיסלדורף שבגרמניה. כבר בתחילת דרכו כמעצב זכו דגמיו לפאר את מיטב המגזינים המובילים בעולם כמו "ווג" ו"ספורט אילוסטרייטד". כיום נמכרים דגמיו במיטב החנויות ברחבי העולם – סאקס פיפט אבניו נימן מרקוס ועוד.יצירתו של מינקובסקי נמצאת על קו התפר שבין אופנה לאומנות. כל אחד מהדגמים שהוא מעצב מציית למשמעת "הוט קוטור" – גזרה מוקפדת, בדים איכותיים, גימור מושלם ובה בעת עונה על כל הציפיות מיצירת אומנות. הוא מרגש, מפתיע ומעמיד באור חדש כל מה שידענו על יחסים בין צורה, צבע, טקסטורה, בדים, גזרות ומה שביניהם. מינקובסקי הוא מעצב של נשים. האישה היא לא רק קהל היעד של יצירותיו, היא גם מקור ההשראה. כל דגם נוצר מתוך מחשבה על האישה שתלבש אותו, מידותיה, אופיה, העדפותיה, חלומותיה, סגנון תנועתה והדרך שבה היא מבטאת את עצמה. בבוטיק של ירון מינקובסקי הצמוד לסטודיו, ברחוב דיזינגוף 255 בתל-אביב, הוא מציע מגוון רחב של בגדי ערב לצד דגמים ייחודיים לנשים מגיל 25 ומעלה בטווח רחב של מידות. בנוסף הוא מעצב לפי הזמנה, בתיאום פגישה מראש. האיור המוצג בתערוכה- טכניקה מעורבת ציור צילום ורקמה.
מעוז דהאן Maoz Dahan – Nouveau rich dog
מעוז, 36, מעצב אופנה. בוגר המחלקה לעיצוב אופנה באסכולה מימד. גר ויוצר בתל אביב. בשנת 2008 הקים מעוז את המותג נובוריש דוג. מאז ועד היום חדר המותג לעומק הסצנה האופנתית המקומית והפך למותג שנוכח בארונות הבגדים של מיטב גברי תל אביב וישראל. המותג, שמעוצב ומיוצר כולו בישראל על ידי מעוז וצוות הסטודיו שלו, משקף את התפיסה השונה של מעוז ששואף להציג ולחשוף את השונה המיוחד והמוזר. בשנת 2013 הציג מעוז בפעם הראשונה בשבוע האופנה בתל אביב בקטגוריות upcoming designers הופעה ששמה אותו בלב התעשייה המקומית. קולקציית החורף שנקראה ״רנסס״ עוצבה בהשראת תקופת הרנסס ואופיינה בגזרות עם כתפיים תפוחות ומראה אבירי בצבעי שחור, לבן וזהב. בנוסף באותה שנה לקח מעוז חלק בשבוע האופנה חולון והציג את הקולקציה במוזיאון העיצוב בחולון. בשנה זו נבחר גם מעוז לאחד מחמשת המעצבים המובילים בישראל בקטגורית גברים בטקס פרסי האופנה של שבוע האופנה חולון. בשנת 2014 נפתחה חנות דגל ראשונה למותג נובוריש דוג ברחוב דיזינגוף בתל אביב. פיתחת החנות חיזקה וביססה את דריסת הרגל של מעוז והמותג נובוריש בשוק האופנה המקומי והגדילה משמעותית את החשיפה של המותג ואת אהדת הקהל אליו. בשנת 2015 עשו מעוז והמותג נובוריש דוג את הופעתם השנייה בשבוע האופנה גינדי תל אביב. הפעם בתצוגת יחיד שהציגה קולקציה שלמה (חורף 2016 ) שסחפה אחריה ביקורות אוהדות בארץ ובעולם. הקולקציה שנקראה ״דנדי שיק״ עוצבה בהשראת תקופת הדנדי בלונדון של שנות ה- 30 ואופיינה בסריגים רבים, צמר וחומריים טבעיים.
בתחילת 2016 הוזמן מעוז על ידי שגריר ישראל בסרביה לקחת חלק בשבוע האופנה המקומי בבלגרד בה הציג את קולקציית החורף שלו. בסוף שנת 2016 לקח מעוז חלק בשבוע האופנה בברלין והציג את קולקציית הקיץ של שנת 2017. הקולקציה שנקראת ״גיאו״ עוצבה בהרשאת מודלים גיאומטריים ושילבה בין סגנונות ומרקמים שונים כמו רשתות, בדים מחוררים ועוד. בימים אלה משיק המותג שיתוף פעולה ייחודי ומרגש עם בוגרת החוג לעיצוב חזותי במנשר, קלואי ווב. נובוריש דוג ו-ווב יציגו ליין טי שירטים בעיצובו של מעוז עם הדפסים ייחודיים בעיצובה של ווב. ווב במסגרת עבודת הגמר שלה פיתחה שפה חדשה המשלבת 3 שפות המרכיבות את ההיסטוריה המשפחתית שלה. הפרינטים ישלבו משפטים שונים שיכתבו בשפה אותה פיתחה ווב. בד בבד למותג האופנה המצליח נובוריש דוג משמש מעוז כיועץ מקצועי למעצבים מקומיים רבים ואף מוביל עבורם את קוי הייצור של הקולקציות. השראות: מעוז דהאן שואב את ההשראות שלו מעולמות הדת והלאום תוך משחק ושילוב בין הדתות הזרמים והלאומים השונים. במיוחד שילובים לא אופייניים ״בועטים״ וייחודיים. מעוז שם דגש על חייטות ברמה גבוהה וירידה לפרטים הקטנים ביותר בבגד.
יוסי קצב SKETCH – Yossi Katzav
SKETCH נוסדה באוגוסט 2009 ע"י יוסי קצב. רוח החברה: רוח החברה מושפעת מהזיקה בין עולם האופנה לעולם האמנות לאורך ההיסטוריה ועד לאמנות עכשווית בת זמננו. ציירים, פסלים, אמניוידאו-ארט, פלגים וקבוצות אמנים לאורך ההיסטוריה מהווים השראה למותג בכלל ולעיצוב הקולקציה בפרט. מעצב החברה: יוסי קצב בוגר מכללת שנקר, סיים את לימודיו בהצטיינות במגמת אופנה בשנת 1998. כבר בתקופת לימודיו החל לעבוד כמעצב בחברת CASTRO.לאחר כשנתיים מונה להיות מעצב ראשי ואחראי על הקמת המותג CASTRO MEN – שלימים הפך להצלחה גדולה והשפיע רבות על עולם האופנה הגברי בישראל. בשנת 2003, עם מינויו למעצב ראשי בחטיבת הגברים של המותג DKNY, העתיק את מגוריו לני-יורק, לתקופה בת שנתיים. עם חזרתו ארצה מונה למעצב הראשי של המותג FOX MEN. בשנת 2009, לאחר שנים רבות של עיצוב עבור מותגים גדולים, הגשים חלומו והקים את המותג – SKETCH. יוסי נחשב לאחת הדמויות המשפיעות ביותר על עולם האופנה הישראלי ובמהלך שנות הקריירה שלו זכה בלא מעט תארי כבוד. זו השנה השלישית ברצף שהוענק לו פרס "מעצב השנה" בקטגורית בגדי גברים, במסגרת טקס פרסי האופנה שנערך בשבוע האופנה במוזיאון העיצוב, חולון . באוגוסט 2015, הושק קו הנשים SKETCH Women לקוחות: לקוחות SKETCH מתאפיינים כאוניברסליים, אוהבים בגדים איכותיים וייחודיים הגזורים נכון ומעריכים בגד מינימליסטי שיש בו נגיעה עיצובית בפרטים הקטנים, דבר המקנה תחושת אינטימיות בין הלקוחות לבגד. שפה עיצובית: הקולקציה מתבססת על פרטי לבוש קלאסיים המהווים בסיס למלתחה לאורך המאה ה-20 ועד ימינו וכוללת עיצובים חדשניים תוך מתן דגש על איכות ורמת גימור גבוהה. תכנון ועיצוב הקולקציה מתבצעים בסטודיו הממוקם בראשון לציון והפיתוח והיצור נעשים במפעלים המייצרים פרטי לבוש ברמת איכות גבוהה למותגים הגדולים והמובילים בעולם הממוקמים בפורטוגל, פרו וברזיל. הייצור נעשה בכמויות קטנות (50-200 יחידות לדגם),דבר המקנה ייחודיות אינדיבידואליות לכל פריט ופריט. כל דגם ייחודי בפני עצמו ומתחבר בהרמוניה לשאר פרטי הלבוש.