כתבה זו נמצאה בארכיון נוצץ  |  לעמוד הראשי של נוצץ לחץ כאן
 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון
חיים פלטנר על "אפי": הענקת פרסי הפירסום. מי זכה. מי נכח. וגם: סיפור הצלחה של נעליים.

חיים פלטנר על "אפי": הענקת פרסי הפירסום. מי זכה. מי נכח. וגם: סיפור הצלחה של נעליים.
תאריך הכתבה: 31/05/2003



מסע הפרסום ל"יופלה" של תנובה ממשיך לקצור פרסים ועיטורים. גם הפעם, בטקס הענקת פרסי "אפי" לשנת 2003, זכתה תנובה בפרס הראשון, פרס ה,גרנד אפי"- אלוף האלופים. נציגי תנובה ומשרד הפרסום מקקאן, קשר בראל, עלו לבמה והסבירו בפעם המי יודע כמה את סוד הצלחתו של מסע הפרסום ל"יופלה". מסע שהתאפיין ב"לשון הארוכה", אשר סייעה לתנובה לערער את שליטתה המתמשכת של הדנונה מתוצרת שטראוס בשוק היוגורטים.
מאות אנשי שיווק, מנהלי חברות ואנשי פרסום נאספו ביום ראשון 25.5 , במרכז הקונגרסים במלון דן פנורמה בתל אביב, לטקס סיום התחרות על פרסי "אפי"- תחרות הפרסום והשיווק האפקטיבי. "לא די להיות קריאטיבי, הפרסום צריך להיות גם אפקטיבי, משמע, הצלחתו נמדדת גם במבחן התוצאה, בדוכני המכירה"- זה המוטו של התחרות, המאורגנת על ידי המרכז הישראלי לניהול, איגוד המפרסמים ואיגוד חברות הפרסום. הטקס נערך בחסות ערוץ הטלויזיה הרוסי "ישראל פלוס", שטביעות אצבעותיו הורגשו היטב בדמות קדימונים בשפה הרוסית, שהוצגו לפני כל סדרה של פרזנטציות. באירוע השתתף גם הזמר הידוע יבגניי שפובלוב, אשר שלהב את הקהל במחרוזת של שירים רוסיים.
12 פרזנטציות הגיעו לשלב הגמר של התחרות. בקטגוריית מוצרי מזון הובילה תנובה עם "יופלה". בקטגוריית מוצרי צריכה-לא מזון, זכתה במקום הראשון המועצה להסדר ההימורים בספורט עבור המהלך השיווקי "וינר". מהלך, שהגדיל בעקבותיו פי שניים ויותר את ההכנסות ממותג זה. המבצע-משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי גריי. חברת אזורים שבצעה מהלך שיווקי בסיסמה "יש רק חברה אחת שבונה אזורים"- זכתה במקום הראשון בקטגוריית מוצרי צריכה לא מתכלים. מהלך, שגם בשנת 2002, שנה של מיתון עמוק, הגדיל את מכירותיה בעשרים אחוז. המבצע- משרד הפרסום פוגל לוין אוגילבי. ובקטגוריה האחרונה- פיננסים, שירותים, תקשורת ומחשוב- זכתה במקום ראשון חברת כרטיסי האשראי כאל, בזכות מהלך שיווקי שנשא את הסיסמה "לא היה קל". החברה החליטה לחרוג מתפקיד של חברה המספקת כרטיסי קניות בלבד והחלה לספק ללקוחותיה גם פתרונות אשראי. והתוצאה-כאל הצליחה אשתקד למכור לציבור כ=90 אלף הלוואות אקספרס, כמעט פי שניים מן היעד שקבעה לעצמה. המבצע-משרד הפרסום ראובני, פרידן IPG.
המשתתפים בטקס, ברובם אנשי פרסום, עקבו במתח רב אחר פרסום התוצאות. הרבה חיוכים נראו בין נציגי משרדי הפרסום שזכו במקומות הראשונים, האחרים הסתירו את אכזבתם. פיצוי מה יכלו למצוא בחטיפי השוקולד, מתנת "ישראל פלוס", אשר חולקו לנוכחים בסיום הטקס והמתיקו במקצת את הגלולה המרה למאוכזבים.

חלוקת פרסים בטקס, בהגדלה עוד משתתפים.


טבע נאות. סיפור הצלחה של ייצור נעליים.
בשנת 1997, נקלע קיבוץ נאות מרדכי שבגליל העליון למשבר כלכלי וחברתי חמור, חובותיו תפחו למאה מיליון שקלים ומפעל הנעליים שלו עמד על סף סגירה. לחברי הקיבוץ היה ברור כי אין מנוס מהפרטת הקיבוץ, והעברת המפעל לחברת אחזקות נפרדת, שתישאר בשליטתו של הקיבוץ. היום, שבע שנים אחרי, "טבע נאות" הוא כיום המפעל הגדול ביותר בארץ לייצור נעליים, לאחר שנעלי גלי ונעלי דפנה קרסו וחדלו מייצור נעליים. שורה של תכניות הבראה העלו את המפעל על דרך המלך ואשתקד הסתכם מחזור המכירות שלו ב=87 מיליון שקלים. כ=% 80 מן הייצור מופנים ליצוא. את נעלי "טבע נאות" אפשר למצוא כיום בארצות הברית, קנדה, גרמניה, אנגליה ואוסטרליה. גם אחד הנסיכים בנסיכויות הנפט שבמפרץ הפרסי, קנה לאחרונה נעליים מתוצרת המפעל בהיקף של 150 אלף דולר והזמנות נוספות בדרך. אגב, חלק ניכר מרווחי המפעל מופנים למימון הפנסיות של ותיקי הקיבוץ.
"הנעליים שלנו מסמלות מותג של נעלי בריאות ונוחות, וזה אולי סוד ההצלחה שלנו"- אומר מנהל המפעל מיכאל אילוז, תושב העיירה שלומי. אילוז הגיע לכאן לאחר שכיהן בתפקידים בכירים בתשלובת המזון של שטראוס. את תורת הניהול למד שם, וב"טבע נאות" למד את סודות ענף ההנעלה. בסיור במפעל שערכה באחרונה התאחדות התעשיינים לכתבים כלכליים, יכלו האורחים לעמוד מקרוב על תהליכי הייצור החדישים. במפעל עצמו מועסקים 150 עובדים, ברובם מישובי האיזור ובהם בולט מספרם של יוצאי מדינות חבר העמים, שהגיעו לארץ עם ידע מקצועי בתחום ייצור הנעליים, אשר רכשו בארץ מוצאם. בנוסף, מעסיק המפעל עוד מאות אנשים בעבודות חוץ, ביניהם גם אסירים רבים הנאבקים על הזכות לעבוד עבור המפעל, אשר משלם להם עד 2600 ₪ נטו לחודש. לאסירים זהו שכר נאה, שחלק ממנו אפשר גם לשלוח הביתה, למשפחה.

"טבע נאות" מתמחה בייצור נעלי בריאות/נוחות, עם רפידה ייחודית בעלת מבנה אנטומי שפיתח המפעל. בשנים האחרונות מושם יותר ויותר דגש על מראן ועיצובן של הנעליים וצוות של מעצבים שוקד במפעל על עיצוב המודלים השונים. בהכנת הקולקציה לשנת 2004, שהוצגה לפני העיתונאים, הסתייע המפעל גם במעצבים איטלקיים. "הדגש שלנו כיום הוא על קווים אופנתיים- מדגישה חגית טננבאום-רונן, המעצבת הראשית של המפעל-וכל זה מבלי שנוותר כהוא זה בנושאי הנוחות והבריאות".
"טבע נאות" הזניח שנים רבות את השוק המקומי, המוצף כיום בנעליים מיובאות. בחודשים האחרונים החליטה ההנהלה לחזור ולהשקיע בפיתוח שוק זה והתוצאה- את נעלי המפעל אפשר למצוא כיום ברשת בת שבע חנויות, וכן במאה ועשרים נקודות מכירה הנמצאות בחנויות קמעונאיות בכל רחבי הארץ. כאן, יכולות הנשים, שהן רוב הקונות, למצוא את הסדרה החדשה-אסנס- הכוללת נעליים רכות וגמישות בצבעים מגוונים. מחירן של זוג נעליים מסדרה זאת נע בין 499 ל-599 ₪. הגברים ישלמו פחות תמורת זוג נעליים מן הסדרה החדשה-רנסנס- בין 349 ל-499 ₪.

מיכאל אילוז מנכ"ל טבע נאות. גם בהקלקת הגדלה.



 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון   | חזרה לעמוד הראשי