כתבה זו נמצאה בארכיון נוצץ  |  לעמוד הראשי של נוצץ לחץ כאן
 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון
אופנה מהסרטים: נורית בת יער התפעלה מהאופנה בסרט החדש "8 נשים". למבינים בבגדים.

אופנה מהסרטים: נורית בת יער התפעלה מהאופנה בסרט החדש "8 נשים". למבינים בבגדים.
תאריך הכתבה: 24/10/2002



נורית בת יער כותבת:
בדברי ימי הקלנוע, סרטו של פרנסואה אוזון "8 נשים" אולי יזכר כסרט שבו קתרין דנב האגדית ספגה נשיקת מחץ צרפתית מ…פאני ארדן. אבל לגרופיז של אופנת הוינטאג' הסרט שיוקרן על מסכינו החל מיום חמישי השבוע הוא הזדמנות פז לשטוף את העינים בסטייל של הפיפטיז.
הסרט מבוסס על מחזה בלשי של רוברט תומס מהסיקסטיז – ותלבושותיו עוצבו בהשראת הבגדים שחבקו את חמוקיהן של אלילות האהבה הקלנועיות של הפיפטיז. צלליתן הסקסית התבססה על ה"ניו לוק" שכריסטיאן דיור השיק ב1947- צללית שעון-החול שכיכבה לאורך כל העשור כדי לארגן לכוכבות "8 נשים" את הצללית הנחשקת שבמרכזה מותני צירעה - פסקאלין שאבאן, מעצבת התלבושות של הסרט, דחסה אותן לתוך מחוכים מלחיצים מהסוג שאיתרה בגליון של ה"ווג" משנת 1949. על אף יופיה הקורן והבלתי מתכלה קתרין דנב שדמותה עוצבה בהשראת סרטי לנה טרנר - נראית בשמלתה הצמודה קצת כמו מטרוניתה וממש נזקקת לצעיף המינק שבו היא כורכת את כתפיה להקפצת המראה לרמת הזוהר ההוליבודי אליו שאפה המלבישה. לעומת זאת, פאני ארדן המגלמת את גיסתה, מגיעה רחוק עם שמלתה הצמודה האדומה. במידה רבה בזכות גיזרתה התמירה והדקיקה. הלוק של ארדן עוצב בהשראת אווה גרדנר בסרט "הקונטסה היחפה". ארדן רקדנית קברט לשעבר (כמו הקונטסה שגילמה אווה גרדנר) לובשת בסרט שמלה מאד מאד צמודה. עד כדי כך שנאלצה ללבוש אותה ללא בגדים תחתוניים.
דנב כגבי, וארדן כפיירט, הן שתיים מתוך שמונה הנשים הכלואות באחוזה מבודדת באזור כפרי מושלג בצרפת שבאחד מחדריה שרוע בעל הבית כשסכין נעוצה בגבו. כמו במותחן קלאסי של אגתה כריסטי גם כאן כל אחת מהנוכחות חשודה ברצח מה שלא מפריע להן לפצוח, כל אחת בתורה, בשיר מלווה בריקוד מפתה. בין החקירות והיריבויות איזבל הופרט המגלמת את אחותה, אוגוסטין, של דנב, גבי, מסדרת לעצמה מהפך.
בתחילת הסרט היא משחקת את הרווקה הזקנה בעלת השיער המתוח, והלוק האפרורי המתובל במגע סדיסטי.
לקראת סופו, כמו בתכנית הטלויזיה של אורנה דץ, היא מפזרת את שיערה, מחליקה לשמלה סטייל ריטה הייורט ב"גילדה" והופכת גם היא לאלילת אהבה בפוטנציה.
"בסרטי הוליבוד בכלל ובאלה של ג'ורג' קוקור בפרט התלבושות היו ממש יצירות אמנות שהפכו שחקניות לכוכבות", אומרת פסקלין שאבאן. וב"8 נשים" "הכוונה היתה שהתלבושות ייראו ככלי נשק בתחרותיות שבין הנשים". כלי הנשק של עמנואל ביאר החדרנית לואיז – הוא מחוך שמסדר לה גיזרה סקסית גם מתחת למדי החדרנית. למה גם החדרנית היתה חייבת להצטייר כבעלת נשיות פאם-פאטלית?
כדי לא לפגום בהנאה מהסרט את זה כבר נשאיר לדמיונכם הפרוע.


 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון   | חזרה לעמוד הראשי