כתבה זו נמצאה בארכיון נוצץ  |  לעמוד הראשי של נוצץ לחץ כאן
 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון
מוצרים חדשים של בושם חלב ודבש: בושם סקסי לילי ל"אראמני". צבעים וטעמים ב"טרה". סויה ו"פרה ירוקה" ל"תנובה". דבש לחג ב"יד מרדכי.

מוצרים חדשים של בושם חלב ודבש: בושם סקסי לילי ל"אראמני". צבעים וטעמים ב"טרה". סויה ו"פרה ירוקה" ל"תנובה". דבש לחג ב"יד מרדכי.
תאריך הכתבה: 05/09/2003



המוצר הכי סקסי: בושם לילה לגבר ולאשה מבית ג'ורג'יו אראמני:
מאת לאה אתגר:
זהו בושם חדש בשני בקבוקונים מבית ג'ורג'יו אראמני, האחד מיועד לגבר והשני לאשה. שניהם ניקראים בשמי לילה ומבטאים את החיבור הסקסי הלילי שבין שני המינים. אריזתם מדהימה ביופיה ובתיחכומה. לגבר - עטיפה שחורה בוהקת, לאשה - עטיפה אדומה בוהקת. מצורפים לבשמים חוברות כרומו מהודרות, תקליטור והסברים.
לא ראיתי כמעט מתחרים למחשבה, לתיכנון, לעיצוב, לעידון וליופי כפי שהושקעו באריזתם של שני בשמים חדשים אלה המיועדים לשני בני זוג. רק להחזיק את המוצר ביד ולהתפעל מתשומת הלב והשלמות של הגשתו, רק זה בלבד כבר עושה לך משהו. יש מה ללמוד מג'ורג'יו אראמני, מהדרך בה מגישים אצלו מוצר חדש לצרכן. השחקנית הזרה ברוכת הכשרונות, מלה ז'בוביץ מובילה את הקמפיין.
מחיר כל בקבוק של 50 מ"ל 340 שקלים. ריחם פירות וענבר, כיוון הריח חדשני יותר משמרני.
האם שני הבשמים הללו שמחירם מגיע לכמעט 700 שקלים גם עובדים במיטה? אוכל להשיב לאחר שאנסה אותם עם בן זוג. בינתיים הגעתי למסקנה שיש הרבה פינוק, חנופה עצמית והתרפקות אצל בני זוג שרוכשים את הבשמים הזוגיים ומכוונים ללילה. יש טעם ייחודי לדברים הקטנים של החיים.

מלה ז'בוביץ ובהגדלה עם הגבר הלילי המתאים לג'ורג'יו אראמני.


צבעים וטעמים חדשים ב"טרה":
מאת חים פלטנר:
במחלבת "טרה" אין בשנה האחרונה רגע של הפסקה. זו מכל מקום התמונה שהצטיירה במהלך מסיבת העיתונאים שקיימו ראשי המחלבה בבית סוקולוב בתל אביב. מאז חודש דצמבר יצאה "טרה" לשוק עם שורה ארוכה של מוצרים חדשים- מעדני קצפת, גבינות קוטג', וגבינות יוגורט, קינוחים למבוגרים ( בטעמי שוקולד ובווריה) ויוגורטים בטעמי פירות. עכשיו "מסתערת" "טרה" על הפעוטות והילדים באמצעות המותג- "טרה צבעים".
תחת מותג זה תשווק מעתה "טרה" לפעוטות ולילדים שורה של מוצרים-מעדני גבינה,פודינגים ומשקאות חלב. לכל מוצר אריזה בצבע התואם את טעמו- צהוב לבננות, לבן לוניל, חום לטעם שוקולד וכדומה. בפיתוח ובשיווק "טרה צבעים" הושקע סך של 1.7 מיליון ₪. אלחנן הכהן, מנכ"ל "טרה", סבור כי החידושים הבלתי פוסקים שמציגה "טרה" תחזיר אותה למקום השני בשוק החלב- אחרי תנובה ולפני שטראוס. ובעניין זה הוא יכול כבר להציג קבלות. לדבריו, גבינת קוטג' 3% , שלא מכבר יצאה לשוק, נוגסת בהתמדה בחלקן של תנובה ושטראוס בתחום גבינות הקוטג', ומה שלא פחות חשוב בימים אלה של מיתון- מכירותיה של "טרה" בשבעת החודשים הראשונים של השנה גדלו ב-11%.
"טרה" שולטת כיום ב-13% משוק החלב ומכירותיה אשתקד הסתכמו ביותר ממאה מיליון דולר. עתה היא מבקשת להרחיב את חלקה בקרב הפעוטות והילדים, ובאמצעותם להגיע גם אל ההורים. מנהל השיווק שלה דני פלד צופה כי "טרה" תגדיל את חלקה בשוק זה בארבעים אחוזים. בחודשים הבאים נדע אם ההערכות לא היו אופטימיות מדי. ואשר למחירים- מעדן גבינה במשקל 200 גרם יעלה לצרכן 4.87 ₪, מעדן שוקולד- 1.54 ₪, ומשקה חלב בטעם שוקו (אריזה המכילה 6 שקיות משקה)- יימכר ב-9.60 ₪. בסך הכל- המחירים יהיו דומים לאלה של המתחרים הגדולים תנובה ושטראוס. והמתחרים, גם הם אינם שוקטים על השמרים. בעת כתיבת שורות אלה נמסר, כי תנובה עומדת להיכנס לתחום הסויה ואילו שטראוס משיקה סדרת מעדנים חדשה תחת מותג היוגורטים הותיק "דנונה". הפתעות נוספות בצנרת. במלחמה על שוק החלב- אין רגע של שקט.

תנובה הולכת לענף הסוייה . השם הוא "פרה ירוקה", ורפתנים ורפתניות מציגים:
מאת חיים פלטנר:
כעבור שלושה ימים שוב מוזמנים הכתבים הכלכליים לאירוע השקה בענף החלב. והפעם – תנובה חושפת בטקס חגיגי, אפוף תימרות עשן וזיקוקין די נור, את ה"פרה הירוקה"- סימן ההיכר למותג הסויה החדש שלה " SO תנובה". תחת מותג זה תשווק מעתה תנובה את מוצרי הסויה שלה- בשלב ראשון שורה של משקאות טריים בכמה טעמים. האירוע נערך במשכן אמנויות הבמה בת"א ולהקה של "רפתניות" ו"רפתנים" צעירים הוסיפו נופך צבעוני לאירוע, כאשר ליוו בשירה ובריקודים את הדגם של ה"פרה הירוקה" המוכנס לאולם.
לראשונה בתולדותיה נכנסת תנובה לתחום שאינו קשור לעיסוקה המסורתי- חלב. "תנובה זיהתה בשוק הסויה הזדמנות עסקית , שלא כדאי להחמיץ אותה"- מסביר מנהל תשלובת החלב של תנובה, עופר בלוך, האיש שלזכותו נזקפת במידה רבה ההצלחה המסחררת של תנובה בהחדרת יופלה לשוק הישראלי. השוק העולמי של מוצרי סויה נאמד כיום בכשני מיליארד דולר וההערכה היא שהיקפו יוכפל עד 2007. הסיבה לכך- בעולם המערבי גדלה בשנים האחרונות המודעות לצריכת מוצרי בריאות והסויה תופסת מקום נכבד בקטגוריה הזאת. מחקרים רפואיים הוכיחו שלסויה תרומה חשובה בתחום מחלות הלב ומחלות כלי הדם וזו הסיבה שהניעה את תנובה להיכנס לתחום זה. לצורך זה רכשה את מפעל מג'יק סוי שבאזור התעשייה באלון תבור, בהשקעה של 10 מיליון דולר. שם יעובדו פולי הסויה וייוצרו המשקאות החדשים.
תנובה אינה נכנסת לחלל ריק. בשוק מוצרי הסויה בארץ כבר נמצאים שני שחקנים עיקריים- טבע-קל המייבאת לארץ משקאות עמידים מסויה מתוצרת "אלפרו" (86% מן השוק) ומשק צוריאל המייצר מוצרים טריים (14% מן השוק). אלה, כבר נערכים לקראת כניסתה של תנובה לשוק. כצפוי, גם קבוצת שטראוס אינה מתכוונת להפקיר את השטח לתנובה ובקרוב תיכנס אף היא לתחום מוצרי הסויה, אם כי בפרופיל נמוך יותר- בשלב זה תפעל רק בתחום המעדנים והיוגורטים. שוק הסויה בישראל-משקאות, יוגורטים ומעדנים- נאמד כיום בכמאה מיליון שקלים בשנה. בתנובה מקווים לכבוש בתוך שנה כשלושים אחוזים מן השוק ועם הזמן להפוך לגורם המוביל בו. מה הבסיס לאופטימיות הזאת? מערך השיווק המשוכלל של תנובה ומה שיותר חשוב לדעת האישים המובילים את הפרויקט- טעמם של המשקאות שפותחו במפעל הישראלי. לטענתם, טעמו של משקה הסויה דחה בעבר לקוחות רבים ובתנובה טוענים כי הצליחו להתגבר על חסם זה. יבואני אלפרו דוחים טיעון זה מכל וכל. מניסיון אישי- המשקה בטעם בננה שממנו טעמתי בטקס ההשקה היה טעים מאד, אבל כידוע על טעם וריח אין להתווכח.
ונקודה אחרונה- המחיר. מחירם של משקאות הסויה בעולם גבוה בדרך כלל פי שניים עד שניים וחצי ממחיר החלב, וזו גם התמונה בארץ. מחיר חצי ליטר משקה מועשר בסידן של תנובה יהיה 5.36 ₪ ומחיר ליטר משקה בטעמים- 11.40 ₪. איש אינו מצפה שמשקאות הסויה ייהפכו למוצר עממי. גם במדינות המערב שוק מוצרי הסויה מהווה רק כ-4% מכלל סל הצריכה של הציבור.


מיזוג מתוק מדבש
מאת חיים פלטנר:
החגים הקרובים, ובעיקר ראש השנה, הם הימים הטובים של יצרני הדבש בישראל. ב"מכוורת יד מרדכי" כבר נערכים להסתערות של הציבור על הדבש, שכן איזה ישראלי יחמיץ בראש השנה אכילת תפוח בדבש. נזכיר, כי כארבעים אחוז ממכירת הדבש בארץ נעשית בשלושת השבועות שלפני ראש השנה.
"מכוורת יד מרדכי" היא כיום היצרן המוביל בתחום זה והיא שולטת בכששים אחוז משוק הדבש. יתרת השוק מתחלקת בין כ-7 יצרנים שהיקף המכירות שלהם קטן בהרבה. בתחילת השנה התמזגה "מכוורת יד מרדכי" בקבוצת "עלית" ושני הצדדים מברכים כיום על המוגמר. בפגישה עם כתבים כלכליים אמר מנכ"ל "עלית", גיורא בר דעה, כי המיזוג הגדיל את סל המוצרים של הקבוצה וכי בדעת "עלית" להמשיך ולטפח את החדשנות בתחום פעילותה של המכוורת. חברי הקיבוץ, מצידם, רואים במיזוג ובהצטרפות ל"עלית" מנוף להרחבת מערך השיווק ולפיתוח שורה ארוכה של מוצרים חדשים. בינתיים, בתחום המכירות, המיזוג כבר הצדיק את עצמו. מאז יצא לפועל בתחילת השנה, גדלו המכירות של המכוורת ב-25%.
שוק הדבש בישראל אינו גדול במיוחד- מחזור המכירות השנתי מסתכם בכמאה ועשרים מיליון שקלים. הישראלי אוכל בממוצע כחצי קילו דבש בשנה, כמחצית מן הכמות שצורכים תושבי אירופה. כדי להגדיל את צריכת הדבש בארץ יוצאת בימים אלה "מכוורת יד מרדכי" עם שורה של חבילות שי המיועדות לשוק ועדי העובדים ולשוק הפרטי. בין האריזות האלה אפשר למצוא שלישיה מתוקה- 3 צנצנות של דבש מזנים שונים (15.95 ₪), מארז יין ודבש (59.95 ₪), מארז דבש ושוקולד, הכולל לבבות שוקולד חלב לצד צנצנת דבש גלילית (26.95 ₪) ועוד.
ולמי שאינו מתפתה לטעום מן הדבש, טורחים היצרנים ומזכירים את ערכו הבריאותי החשוב של הדבש. ואם לא די בכך-בהודעה שנמסרה לעיתונאים יש גם שורה ארוכה של הנחיות לטיפוח העור והשיער, בעזרת הדבש כמובן.


 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון   | חזרה לעמוד הראשי