כתבה זו נמצאה בארכיון נוצץ  |  לעמוד הראשי של נוצץ לחץ כאן
 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון
חיים פלטנר על הסויה: המלחמה על שוק מוצרי הטבע גולשת גם לתחום הפעוטות. רוני משכית. עמרי לוטן.

חיים פלטנר על הסויה: המלחמה על שוק מוצרי הטבע גולשת גם לתחום הפעוטות. רוני משכית. עמרי לוטן.
תאריך הכתבה: 19/12/2004



המלחמה על שוק מוצרי הטבע, תחליפי הבשר, מתחממת גם בימות החורף ולצרכנים מוצעים בימים אלה מוצרים חדשים בתחום זה. חברת זוגלובק יצאה באחרונה עם סדרה חדשה של מוצרים צמחיים, המכונה סדרת זוגלובק טבע. רוני משכית, סמנכ"ל השיווק והמכירות של זוגלובק, הגדיר את המוצרים החדשים מן הצומח כדבר הקרוב ביותר לטעם הבשר האמיתי. המדובר בסדרה הכוללת סטייק בשר, קציצות בקר, נתחי חזה עוף ורויאל בורגר, כולם עשויים מסויה.
קרוב לשנה וחצי שקדו בזוגלובק על פיתוח הטכנולוגיות לייצור הסדרה החדשה, ובסך הכל השקיעו בפיתוחה ובמסע הפרסום המלווה את יציאתה לשוק כששה מיליון וחצי שקלים. שוק המוצרים הצמחיים בישראל נאמד ב-280 מיליון שקלים בשנה וקצב הצמיחה שלו כ-6% בשנה. זוגלובק ,המתמחה בעיקר בייצור מוצרי בשר, סבורה כי לשוק מוצרי הטבע פוטנציאל גדול, ולדברי משכית בצנרת נמצאים מוצרים חדשים נוספים. עד כה, הצרכנים העיקריים של המוצרים הצמחיים היו דווקא הילדים, ובאמצעות המוצרים החדשים מקווים בזוגלובק להכניס את המוצרים האלה גם לצלחת של ההורים. אגב, המוצר הנמכר ביותר בין מוצרי הסויה הוא שניצל התירס, שמהווה 68% מן הקטגוריה.
טעמתי מן המוצרים החדשים, ובעיקר ערבו לחכי נתחי חזה העוף. שכני לשולחן דווקא נהנו מן הסטייק והרויאל בורגר. שאלה של טעם. מחיר חבילה בת 4 יחידות (450 גרם) כ- 17.50 ₪. בזוגלובק מדגישים על העטיפה כי המוצרים הם ללא כולסטרול וללא חומרים משמרים וצבעי מאכל. עם זאת, הם אינם דלי קלוריות- 193 קלוריות ל-100 גרם. בתשובה לשאלה הסביר משכית, כי קשה מאד לייצר מוצר מסויה, דל קלוריות, שישתווה בטעמו לטעם הבשר.

בטבעול פונים לפעוטות

טבעול פונה עתה לציבור לא שגרתי- פעוטות בגילאי 1-3 . עבורם השיקה בימים אלה קטגוריה חדשה, ראשונה מסוגה בעולם, הכוללת שניצלוני ירקות לפעוטות שעברו לאכילת מזון מוצק. המוצרים החדשים מועשרים בחלבון מלא, מכילים את כל אבות המזון ומועשרים גם בויטמינים ומינרלים הדרושים לפעוטות בגילאים האלה.
כיאה לצרכנים הקטנים, כל מוצרי "טבעול לקטנטנים" מיוצרים בדמויות של חיות על פי חלוקה לצבעי הירקות עליהם מבוסס כל מוצר. כך, למשל, שניצלוני ירקות ירוקים, המבוססים על קישואים ותרד מיוצרים בצורת דינוזאור, ואילו שניצלוני ירקות לבנים המבוססים על כרובית, בצל ותפוח אדמה מיוצרים בצורת פרפר. המוצרים הם בעלי מרקם נימוח, ללא גושים, נוחים לנגיסה, קלים לעיכול וגם נוחים לאחיזה ומתאימים בגודלם לידיהם של הפעוטות.
פיתוח המוצרים החדשים והשקתם יסתכמו ב-8 מיליון שקלים. מנכ"ל טבעול, עמרי לוטן, מעריך כי במהלך השנה הראשונה יסתכמו המכירות בכ-30 מיליון שקלים ולשוק זה פוטנציאל גדול- קצב הצמיחה שלו עשוי להגיע ל-14% בשנה. במסיבת העיתונאים שבה הושקה הסדרה החדשה, כובדנו במוצרים החדשים ומסתבר שרובם היו טעימים גם לנו המבוגרים. המוצרים החדשים אינם זולים- מחיר מומלץ לצרכן של קופסת שניצלונים 27.35 ₪. אבל מה לא תעשה אימא יהודיה כדי שילדיה יאכלו מזון בריא?

טבעול, חלוצת המוצרים הצמחיים בארץ, ממשיכה להוביל בארץ את השוק הזה ומחזיקה בכ-68% נתח שוק, בעוד שלזוגלובק כ-32% מן השוק.


 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון   | חזרה לעמוד הראשי