כתבה זו נמצאה בארכיון נוצץ  |  לעמוד הראשי של נוצץ לחץ כאן
 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון
חיים פלטנר על הקרב על דגני הבוקר: מוטי כהן, יהודי ליפמן ודן פרופר,

חיים פלטנר על הקרב על דגני הבוקר: מוטי כהן, יהודי ליפמן ודן פרופר,
תאריך הכתבה: 26/04/2004



על פי כל הסימנים צפוי לנו קיץ חם ומאבק חריף סביב צלחת דגני הבוקר שלנו. חברת עלית-אנרג'י, שרק לפני שנה נכנסה לשוק עם דגני בוקר בשילוב עם גרנולה, יצאה בימים אלה עם קו מוצרים חדש תחת המותגENERGY DREAMS – דגנים מחיטה מלאה וסובין, עם מילוי קרם פירות. מוטי כהן, מנכ"ל עלית-אנרג'י, מסר במסיבת עיתונאים, כי במוצרים החדשים הושם דגש על נושא הבריאות. הדגנים ממולאים בארבעה טעמים ומיועדים, כדברי היצרנים, לצרכנים צעירים בגילם או ברוחם, השואפים לחיים בריאים ומהנים. כמי שדגנים הם חלק עיקרי בארוחת הבוקר שלו, טעמתי מן הדגנים במילוי קרם בננה ונהניתי מהם, למרות שהייתי מעדיף אותם פחות מתוקים.
שעה קלה בלבד חלפה מאז הסתיימה מסיבת העיתונאים וכבר נשמעה תגובה נזעמת, ולא מפתיעה מכיוונו של יריב ותיק, חברת תלמה (יוניליוור), המשווקת דגני בוקר תחת המותג "כריות". סמנכ"ל השיווק של החברה, יהודי ליפמן, מסר לעיתונאים כי עלית- אנרג'י, לא פחות ולא יותר, השיקה מוצר המחקה את דגני "כריות" של תלמה. "ציפיתי מעלית - לקצת יותר מקוריות וחדשנות". ומוטי כהן אינו נשאר חייב. "המוצר שהשקנו הוא חדשני ביותר. לקחנו מוצר בסיסי בקטגוריית הדגנים הממולאים והפכנו אותו ממוצר לא בריא למוצר בריא". שוק הדגנים במילוי נאמד כיום במאה מיליון שקלים בשנה, סכום נכבד גם לחברות גדולות כמו עלית ותלמה והמאבק ביניהן ילך ויחריף. השתיים כבר מנהלות מבצעי שיווק אגרסיביים ואת הדגנים שלהן אפשר לראות כיום בכל רשתות השיווק, לרוב על מדפים סמוכים.
ובעיצומה של ההתמודדות, נכנס לזירה שחקן ותיק וגם יריב מסוכן, שכבר פועל בתחום דגני הבוקר, אך הפעם מפתיע עם מוצר חדש המיועד לילדים- דגני בוקר "במבה". המדובר כמובן בחברת אסם-נסטלה, שכבר משווקת מזה שנים 15 סוגי דגנים, ועתה פיתחה מותג המבוסס על חטיף הבמבה שלה , חטיף שהוא הלהיט של אסם מזה שנים רבות.
את המותג החדש חברת אסם הייתה אמורה להציג במסיבת עיתונאים, אלא שאחד העיתונים "גנב" את ההצגה ופרסם את הסיפור לפני המסיבה. בעקבות זאת בוטל האירוע ואנחנו, העיתונאים, החמצנו את האפשרות לטעום מן הדגנים החדשים וכן לפגוש פנים אל פנים את מנכ"ל אסם, דן פרופר, אחד מאנשי העסקים והמנהלים המצליחים במשק הישראלי.
ולסיכום: שלושה יצרנים, מן הגדולים במשק הישראלי, מתמודדים כיום בשוק עם מותגים חדשים, לכולם אמצעים בלתי נדלים בתחומי השיווק והפרסום, וכמו שצופים הכתבים הכלכליים " עוד יהיה שמח בשוק".


 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון   | חזרה לעמוד הראשי