כתבה זו נמצאה בארכיון נוצץ  |  לעמוד הראשי של נוצץ לחץ כאן
 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון
רשמי מסע: חיים פלטנר שט מאלסקה לוונקובר שבקנדה באניית קרניבל.

רשמי מסע: חיים פלטנר שט מאלסקה לוונקובר שבקנדה באניית קרניבל.
תאריך הכתבה: 16/07/2004



חיים פלטנר שט מאלסקה לקנדה על אניית קרניבל. רשמי מסע.
מאת חיים פלטנר:
האניה "קרניבל ספיריט", שעמה הפלגנו מאלסקה לוואנקובר שבקנדה, היא אחת מתוך 20 אניות הנוסעים שבבעלות חברת "קרניבל", המכונות Fun Ships. "קרניבל" הוקמה בשנות ה-70 על ידי איש העסקים הישראלי טד אריסון וכיום עומד בראשה בנו מיקי. לאחותו שרי נתח ניכר ממניות החברה, שהיא כיום הגדולה בעולם בתחומה. "קרניבל ספיריט" היא למעשה בית מלון צף, שמאכלס כ-2200 נוסעים ו-900 אנשי צוות. אפשר למצוא בה שלל מסעדות, ברים ובתי קפה, חנויות פטורות ממכס, 4 בריכות שחייה ומתקני ג'קוזי, וכמובן גם קזינו. ומי שחשקה נפשו להינשא דווקא בלב ים, יוכל לעשות זאת בכנסיה מיוחדת שהוקמה באנייה. לילדים המשתתפים בהפלגה ישנן פעולות מיוחדות במשך כל שעות היום, המתקיימות במסגרת "מחנה קרניבל", על ידי סגל של מדריכות נוער מנוסות.
באנייה 1062 תאים, סוויטות ופנטהאוזים, והמחיר הוא בהתאם. מחירו של תא פנימי ללא חלון הוא 1730 דולר לזוג. מחירו של תא עם מרפסת הצופה לים כ-2100 דולר ואילו מחירה של סוויטה כ-4000 דולר. התא הפנימי קטן מחדר רגיל בבית מלון, ועם זאת הוא נוח ומכיל את כל הציוד הדרוש- ארונות בגדים, טלויזיה, שולחן כתיבה וטלפון, כספת ומיני בר שהשימוש בו כרוך כמובן בתשלום. לכל תא צמוד חדר אמבטיה עם מקלחון ושירותים. הכל קומפקטי ונאה למראה. למעשה, רוב הנוסעים מעבירים את מרבית שעות היום מחוץ לתאים. לרשותם מגוון רחב של פעילויות - חוגים ליוגה, ריקודים,הרצאות בנושאים שונים הקשורים לאלסקה, משחקי חברה כמו בינגו, בריכות שחייה, מכון יופי וספא (בתשלום), מופעים מוזיקליים הנערכים בשעות אחר הצהרים והערב, מופעי רוויו בנוסח לאס וגאס,עם עשרות רקדנים, נגנים וזמרים, המתקיימים מדי ערב וכמובן קזינו שמושך אליו נוסעים רבים. ולכל אלה יש להוסיף כמובן את הטיולים הרבים בחוף. במהלך שבעת ימי ההפלגה עוגנת האנייה ארבעה ימים בעיירות השוכנות לאורך חופי אלסקה. לנוסעים מוצעים עשרות טיולים שהזולים בהם עולים כ-40 דולר והיקר ביותר 445 דולר-סכום שמשלם הנוסע תמורת טיסה במסוק מעל לקרחונים, נחיתה בשטח וטרק באזור. אחד הטיולים שהזמנו כלל שיט ותצפית על לווייתנים, יצורים שבדרך כלל אינם משתפים פעולה עם התיירים ומסתפקים בהצגת גבותיהם וזנבם בעת צלילה למים העמוקים. מחיר הסיור- 125 דולר לאדם. תמורת סיור נוסף, שכלל מסע ברכבת הרים באזור הררי יפהפה, בגבול קנדה-אלסקה וביקור במחנה משוחזר של כורי זהב, מתקופת הבהלה לזהב - שילמנו 145 דולר. סכומים לא מבוטלים גם לגבי תייר אמריקאי, קל וחומר לנו הישראליים המחשבים כל דולר בכארבעה שקלים וחצי. במהלך ההפלגה חולפת האנייה על פני קרחונים ואיים מוריקים – מראות מרהיבים המעוררים קריאות התפעלות בלתי פוסקות.
התשלומים באנייה נעשים בדרך כלל באמצעות כרטיס פלסטיק קטן, דומה לכרטיס אשראי, המכונה "כרטיס הפלגה". הכרטיס משמש גם כמפתח לחדר וכן כתעודת זהות המאפשרת ירידה מן האנייה ושיבה אליה בתום הסיורים. אגב, לישראלים רבים מזכירה האנייה את סדרת הטלויזיה הישנה "ספינת האהבה". המציאות קצת שונה. בהפלגות לאלסקה, הנחשבות להפלגות יקרות, כשני שלישים מן הנוסעים הם גמלאים, שאליהם מצטרפים לעתים גם בני משפחה צעירים. בהפלגות להוואי ולאיים הקריביים, אומרים אנשי הצוות, הנוסעים ברובם צעירים ומי שמחפש הרבה רומנטיקה יוכל למצוא אותה שם בשפע.
השיט לאלסקה איננו רק טיול באזור מרתק ומקסים. השיט הוא גם חוויה גסטרונומית יוצאת דופן, שכמעט ואיננה מוכרת בטיולים אחרים. לאלה שכבר הפליגו, השיט נראה כ"ארוחת שחיתות" בלתי פוסקת. ומי שחרד למשקל גופו או לכמות הכולסטרול בגופו,כדאי שיחשוב פעם נוספת בטרם יעלה על סיפון האנייה. צריך הרבה כוח רצון ואופי חזק כדי לעמוד בפני כמויות המזון האדירות המוגשות לאורחים, וניסיוננו מלמד כי הרוב אינו עומד בפיתוי.על פי הנתונים שהציג בפנינו השף הראשי של האנייה, הודי חייכני העונה לשם דיאז אשלי, כל נוסע באנייה אוכל ביום 8 ארוחות בממוצע! על הסיפון העליון נמצאים כמה מזנונים, הפועלים בשיטת השרות העצמי. אפשר למצוא בהם ארוחות בוקר בסגנון אמריקאי (90% מן הנוסעים הם אמריקאיים) – ביצים, נקניקיות, "האש בראונס" ומבחר גדול של דייסות וגבינות, מעדני חלב, משקאות חמים וקרים ופירות. ירקות קשה למצוא, דבר שחסר מאד לנו הישראליים. בפינות אחרות של הסיפון מגישים מדי יום אוכל אתני מסוג שונה - מקסיקני, יפני, אינדונזי, סיני או ים תיכוני, נקניקיות והמבורגרים. ב"דלי" סמוך מספקים לכל דורש כריכים טעימים עם בשר מסוגים שונים. ומי שלא מסתפק בכך יכול גם להוסיף לצלחתו נתח של פיצה טעימה, מפיצריה שפועלת באנייה בכל שעות היממה. את ארוחות הערב אכלנו בדרך כלל במסעדה המהודרת שבסיפון התחתון, מסעדה הקולטת במשמרת אחת כ-1100 נוסעים! זוהי מסעדה ברמה של 5 כוכבים, שמגישה מדי ערב מבחר גדול של מאכלים. גרגרנים שלא הסתפקו בכל כמויות המזון האלה יכלו להשלים את החסר בארוחות הלילה, הנערכות מדי לילה בחצות. גם כאן נחטף המזון במהירות, דומה שאין גבול ליכולת הזלילה של התייר המצוי! .... כמה קילוגרמים מוסיף כל נוסע בממוצע בסוף השיט- זוהי סוגיה שהכל מעדיפים להתעלם ממנה.

האנייה עליה שט פלטנר מאלסקה. גם בהקלקת הגדלה.




 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון   | חזרה לעמוד הראשי